Slika: lita od kalafatanja – dlijeta različite debljine oštrice, služe za šuperenje.
Na betinskim brodogradilištima se do pedesetih godina 20. stoljeća cjelokupna obrada drva obavljala ručno. Alate su izrađivali lokalni kovači u suradnji s brodograditeljima. Pri obradi drva i gradnji broda čak i vrlo sitni radovi zahtijevaju posebno oblikovane alate. Nakon piljenja drva različitim vrstama pila, dobiveni komadi se obrađuju nizom različitih alata prije ugradnje u brod. Alatima za tesanje poput sjekire, bradve, teslice i različitih tipova blanja drvo se oblikuje po predodređenim linijama koje je osmislio brodograditelj dizajnirajući brod.
“Sav alat je bio jednostavan. Tesla, lito i šegac su osnova svakoga kalafata. Tesla je glavna, komanda, za ravnanje rebara i davanje linija. Četiri lita za šuperenje i kanava, kasnije se koristila stupa umočena u katran ili karbon.”
Citat: Šime Jušić, brodograditelj
Na slici: prva padela – služi za umetanje stupe. Druga padela i treća padela služe za ravnanje stupe, koriste se ovisno o širini kimenta. Špinel je usko dlijeto za šuperenje teško dostupnih dijelova i razdvajanje platica. Poznat i pod nazivom likar jer je brodograditelj njime ispitivao prisutnost morskih nametnika unutar oplate.